ישוב
סוג הדירה
חווית המגורים
מס' חדרים
איפוס
חיפוש דירה
חיפוש דירה
The Magazine

מהפכת התחבורה בגוש דן פוגשת את ICR ולקוחותיה

הנה זה קרה: אחרי שמונה שנות הקמה ואינספור תקלות ודחיות, הרכבת הקלה סוף סוף יצאה השבוע לדרך. מדובר באירוע שובר שוויון בהתמודדות עם משבר התחבורה במרכז הארץ, ש"יקרב" אזורי מגורים שלמים בשולי גוש דן למוקדי התעסוקה והבילוי ויאפשר לאלפי משפחות לוותר על הרכב הפרטי ולחסוך מעצמן את העמידה הממושכת בפקקים.

מלבד הזווית התחבורתית פרופר, לעזיבת הרכבת את תחנתה הראשונה יש עוד היבט, חשוב לא פחות – השפעה אדירה על שוק הדיור ומחירי הנדל"ן. מי שעקב מקרוב אחר מגמות המחירים לאורך תוואי הרכבת בעשור האחרון, ראה כי שווי הנכסים בערים שישרת הקו האדום – פתח תקוה, בני ברק, רמת גן, תל אביב ובת ים – עלו בעשרות אחוזים, הרבה מעבר לעליות הכלליות שנרשמו בשוק.

כך למשל, לפי בדיקה שערכה יו"ר לשכת המקרקעין נחמה בוגין, דירת 4 חדרים ברחוב אבא הלל ברמת גן, הסמוך לתחנה של הקו האדום, נמכרה ב-2015 תמורת 2.12 מיליון שקל, בעוד ברבעון הראשון של 2023 נמכרה דירה דומה ב-3.8 מיליון שקל – עלייה של 78.9%. בדומה, מחירה של דירת 4 חדרים ברחוב דנקנר בפתח תקוה שבו עוברת הרכבת, היה ב-2015 1.56 מיליון שקל, וברבעון הראשון של 2023 נמכרה דירה דומה ב-2.53 מיליון שקל – עלייה של 62%.

מהפכת התחבורה בגוש דן - רכבת קלה

בדיקה נוספת של דניאלה פז, מנכ"לית ובעלים של חברת פז כלכלה והנדסה, הראתה כי גם בעולם, נכסים בטווח של חצי קילומטר מתחנת הסעת המונים נהנים מעליית ערך של כ-20% בהשוואה למקומות אחרים. לפי כל ההערכות, מגמת המחירים בסביבת הקו האדום צפויה להימשך עם תחילת פעילותה הסדירה של הרכבת, ואף להתגבר עם פתיחתם העתידית של קווי רכבת נוספים.

הזווית שלנו

כל מי שמכיר את שוק הנדל"ן ופועל בו שנים ארוכות יודע: שוק הנדל"ן ונגישות תחבורתית היו מאז ומתמיד היבטים השלובים ומושפעים זה מזה. קירבה לעורקי תחבורה ראשיים, ירידה נוחה למחלפים בינעירוניים, סביבה מרושתת בשבילי אופניים וכן, גם תחבורה ציבורית איכותית ומתקדמת – כל אלה אחראים במידה רבה על מידות הביקוש לנכסים, בעיקר אלה הנמצאים במעגל השני והשלישי של מוקדי המסחר והתעסוקה ועל כן נדרשים לנגישות הזו יותר מכל.

כמי שפעילותה היזמית מתמקדת באזורי הביקוש, בדגש על אזור עוטף תל אביב, חברת ICR היא בין המרוויחות הגדולות מפתיחת הרכבת הקלה. פרויקט YAM, למשל, הכולל שני מגדלי יוקרה השוכנים על חוף ימה של בת ים, נמצא במרחק 80 צעדים מהטיילת הכי יפה בארץ, ובמרחק של פחות מ-10 דקות נסיעה בקו האדום החדש עד למוקדי הבילוי של תל אביב.

 


 

 

דיירי מתחם גפן בדרום הרצליה, הנהנים גם כך ממיקום פנטסטי בין רמת השרון לגליל ים ובסמוך לקניון שבעת הכוכבים, יוכלו לקפוץ על הקו הירוק של הרכבת הקלה, לכשזה יחל לפעול בעוד שנים ספורות. אותו קו ישרת גם את דיירי פרויקט המסילה האקסלוסיבי, הממוקם בין כפר שמריהו להרצליה פיתוח. בעלי הדירות בפרויקט AIR גבעתיים, לעומת זאת, זוכים כבר כיום לעליית ערך משמעותית עם התקדמות ההקמה של הקו הסגול.

לסיכום: נדל"ן זה בעיקר בית, אבל לא רק. זו גם ההשקעה הכי גדולה שרובנו נעשה בחיים. אם נקפיד לבחור בחברה יזמית שמכירה את השוק על בוריו ובקיאה ברזי התכנון והתשתיות בכל אזור ושכונה – יש סיכוי לא רע שזו גם תהיה השקעה מוצלחת.

שלכם, משפחת ICR

האינסטגרם שלנו

נוף עירוני או נוף פסטורלי? 
מה אתם באמת יודעים על הקשר בין שווי הנכס לנוף הנשקף ממנו?
ירושלים של זהב, של נדל”ן ושל תקווה. ❤️
ביום ירושלים, אנחנו ב-ICR גאים להיות חלק מתנופת הבנייה המרשימה בבירה, עם פרויקטים חדשים ופורצי דרך, בניהם גם פרויקט PASTORAL המרגש במבואות שכונת עין כרם הציורית.
פרק חדש באוויר!
מוזמנים להכיר את משרד הפרסום Y360, ולשמוע קצת יותר על החשיבה, האסטרטגיה והתהליכים שמאחורי הפקות ומהלכי התוכן שלנו
❤️