ישוב
סוג הדירה
חווית המגורים
מס' חדרים
איפוס
חיפוש דירה
חיפוש דירה
The Magazine

שבועות שמח: על מה שבין טיט ומלט לנשמה ורוח

השמות והכינויים שחג השבועות זכה בהם במרוצת השנים הם עדות לריבוי הסמלים והמשמעויות שהוא נושא עמו, ועל הקשר שלו להווייתנו כעם: הקשר הבל-יינתק של האדם היהודי לאדמתו (חג הביכורים); עושרה של הארץ ותנובתה, לצד הודיה לחקלאים ועובדי האדמה (חג הקציר); וגם ההיבט הדתי לא נשכח, שכן חג השבועות מזוהה עם מועד קבלת התורה בהר סיני (חג מתן תורה).

אך לצד כל אלה, יש בשבועות דבר מה נוסף, סוג של התרוממות נפש הקשורה אולי בהיותו אחד משלושת הרגלים המזמנים את העלייה לירושלים; שאיפת אוויר ההרים הצלול שלה והציפייה המתמדת של עמנו לגאולה.

עבורנו ב-ICR, שבועות הוא לא עוד חג. כחברה יזמית מהמובילות בישראל, החג הזה מאגד סמלים ומשמעויות הרלוונטיים עבורנו 365 ימים בשנה. בדומה למאפיין החקלאי של החג, המעלה על נס את עבודת האדמה הסיזיפית ואת תוצריה המעולים, גם העבודה היומיומית השוטפת שלנו, המחייבת המון אורח רוח והתמודדות עם אתגרים, מביאה בסופה לתנובה נפלאה: מאות פרויקטים משובחים למגורים, שכל אחד בעל אופי ייחודי".

לצד זה, בניית ערי ישראל ופיתוחה הנדלני של הארץ המובטחת (חג מתן תורה, זוכרים?) משתלבות היטב גם בקדושת החג ומבטאות עבורנו את הכמיהה לעתיד טוב יותר, לכל תושבי הארץ הזו.

שוק בעלייה

מבחינה קלנדרית, חג השבועות מסמן לא רק את תום ספירת העומר אלא גם את תחילת "העונה החמה" בשוק הנדל"ן. לפי כל הסימנים, גם השנה נראה התחזקות של הביקוש בחודשי הקיץ, ועלייה בהיקף ובמספר עסקאות הרכישה.

מגמה זו, אם אכן תתאמת, תהווה המשך ישיר למתרחש בשוק הנדל"ן הישראלי בארבעת החודשים האחרונים. לפי סקירת ענף הנדל"ן למגורים של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, שפורסמה בתחילת החודש שעבר, בחודש מרץ האחרון נרכשו למעלה מ-8,000 דירות (חדשות ויד שנייה) – עלייה של 19% בהשוואה למרץ 2023 ושל 8% בהשוואה לפברואר 2024.

גם בניכוי המכירות בסבסוד ממשלתי, עמד מספר העסקאות בשוק החופשי בחודש מרץ על כמעט 7,500 דירות – קפיצה של 22% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

נתון חשוב נוסף שעלה בסקירה מצביע על שיא במכירות של קבלנים. אלה מכרו כ-3,800 דירות במרץ השנה – עלייה חדה של 34% בהשוואה לאשתקד. מדובר באחד מחודשי מרץ הגבוהים ביותר מאז ומעולם בסגמנט זה.

מחשבות לעתיד הקרוב

נתונים אלה כמו גם התכונה הרבה שאנו רואים אצלנו במשרדי המכירות, מעוררים אופטימיות באשר לעתידו של שוק הנדל"ן, גם בתקופה הלא פשוטה בה אנו נמצאים כעם וכמדינה.

אנו מקווים כי השקט והשגרה יחזרו למחוזותינו בהקדם, ומאמינים כי כך או כך – שוק הנדל"ן ימשיך במגמת ההתחממות שלו גם בחודשים הבאים. כך שגם אחרי חג השבועות הזה – יש לכולנו למה לצפות.

 

נאחל לכולכם חג שבועות שמח וטעים!

משפחת ICR

האינסטגרם שלנו

השנה, יותר מכל, למדנו להעריך את השגרה הפשוטה. 
את הרגעים השקטים שאינם מובנים מאליהם…
לפתוח את הבוקר עם הקפה ביד, בלי שהדאגות ילוו כל לגימה,
לשמוע את הפודקסט האהוב עלינו בזמן האימון בחדר הכושר,
לסגור כל יום עם כוס יין במרפסת..

משפחת ICR מאחלת לכל בית בישראל שנה של שקט. שנה של שגרה.
#עם_ישראל_חי
ראש השנה בפתח,
ורגע לפני שאנחנו מתיישבים לשולחן החג, מורדי שבת, מנכ”ל ICR כאן כדי לסכם את השנה שהייתה ואת זו שבפתח מהזווית הנדלנית.
גאים להיות בין החברות היזמיות המובילות בתחום ההתחדשות העירונית שנה אחר שנה!

בזכות העבודה הקשה, המחויבות לשיפור סביבתי, וההשקעה בפרטים הקטנים אנחנו מצליחים לשנות את חווית המגורים עבור אלפי משפחות ברחבי הארץ. 

תודה לכל מי שלקח חלק במסע הזה ❤️
להתעורר כל בוקר לרחש הגלים
 ולסיים כל ערב עם כוס יין מול השקיעה
ככה זה כשאתם גרים 80 צעדים מהים… 💙
זה הזמן וזו ההזדמנות להפוך את החופשה לדרך חיים.
תכירו את YAM COLLECTION
נוף עירוני או נוף פסטורלי? 
מה אתם באמת יודעים על הקשר בין שווי הנכס לנוף הנשקף ממנו?